Sarahinkameroen.reismee.nl

Byebye Belgium, Hello Cameroon !

Gisterenmorgend om half 8 was het eindelijk zover, tijd om in te checken! Gelukkig verliep dat allemaal vlot. Met 45,700kg bagage naar Kameroen.... Het afscheid nemen was wat minder. Na een hoop traantjes was het tijd om echt te vertrekken. Pascontrole, controle van de handbagage.. we hebben het allemaal gehad!

One vlucht van Brussel naar Zurich had wel vertraging (ongeveer 30 min) en onze vlucht van Zurich naar Douala was vervroegd met 10 minuten... Spannend! We hebben ons een beetje moeten haasten in Zurich en we zijn op tijd in ons vliegtuig geraakt.

Aangekomen in Douala! Ein-de-lijk. 30° en tropisch warm, pfoee dat word zweten... Gelukkige stond de broer van Thérèse (een Kameroenese vrouw waar we les van hebben gehad) ons op te wachten. Snel onze bagage oppikken, door de douane . Dankzij de hulp van de man van het guesthouse en de broer van T. hebben we niet al onze valiezen moeten openmaken. Eens uit de luchthaven stonden er al snel tientallen zwarten rond ons. Valiezen in de auto en wegwezen.

In het guesthouse, waar we nog tot morgenvroeg blijven, werden we goed opgevangen. We kregen twee kamers met elk een eigen badkamertje. Hier is ook een zwembad en daar hebben we al gebruik van gemaakt om een beetje af te koelen. Daarna was het tijd om in ons bedje kruipen en het eerste tropische onweer werd een feit.

Het besef dat we hier zes maanden gaan wonen, leven, werken is er nog niet helemaal maar we gaan er zeker van genieten! (dat doen we nu ook al)

Zo dadelijk gaan we naar de stad om een simkaart te kopen. Ik laat jullie zo snel mogelijk mijn Kameroenees nummer weten.

Groetjes, Sarah !

Voor als jullie de verhalen van de andere willen volgen:

eliseinkameroen.reismee.nl

karlieninkameroen.reismee.nl

jasperinkameroen.reismee.nl

paulienvervoort.reismee.nl

Reacties

Reacties

Anneleen Verheyen

Ik kijk er naar uit je verhalen en avonturen te volgen vanuit Leopoldsburg!Vond je blog tot hiertoe al superleuk om te lezen. Ik wens je nog veel beklijvende ervaringen en deugddoende ontmoetingen.
Veel liefs en tot een volgende blogverhaal :-)

Lize

Ik ben echt al benieuwd naar het volgende blogverhaal! Ik zit elke keer je blog te checken als ik op internet kom!:) Deze belevenis is een droom die werkelijkheid wordt.. Geniet ervan en leer enorm veel bij! En ik weet gewoon da jij dat daar super gaat doen:) Ik ben zelfs stiekem een klein beetje jaloers.. Het kriebelt om zelf nog eens bevallingen te kunnen doen! Heel veel succes de komende dagen en weken!! En als het eens niet mee zit.. ca va passer:) Veel liefs

Belinda

Hey, dag Sarah,

We willen jou 2 dingen wensen : Alles en niets !
'Alles' dat je gelukkig maakt en 'niets' dat je verdriet doet !
Een heel gelukkig, gezond en spetterfantastisch 2012.

Dikke kussen vanwege Kira, Jelle, Kurt en mezelf

Hoe is het daar voor de rest ?
Je zal er ongetwijfeld vanalles meemaken, zowel goede als minder goede ervaringen.
Geniet er nog van en wees voorzichtig in alles wat je doet hé, zodat we je binnenkort terug mogen verwelkomen in ons, na wat je daar allemaal te zien krijgt, nog niet zo slechte, Belgenlandje.

De groetjes nog en tot later
Belinda

P.S. goed dat we vandaag op bezoek waren bij tante Christa want ik had mijn berichtje geplaatst op je blog van Tanzania:-) domme ik,allez nog veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!